Friday, July 6, 2012

Kerinduan + Sedih

Assalamualaikum..

Sudah lima hari saya tinggal di rumah mak abah.. saya rasa seronok sangat tinggal disini.. kadang-kala terlupa yang sebenarnya saya sudah ada suami.. he..he..he.. sejak suami saya pergi sukan di Perlis.. mak layan saya macam baby.. ha..ha..ha.. semuanya disediakan oleh mak. mak baik sangat.. sangat..sangat.. mak masakkan makanan kegemaran saya.. mak berborak dengan saya apa yang dia rasa.. Dan kami menjadi sahabat yang baik.. kami bercerita tentang suami.. fesyen.. masak.. macam-macam.. he..he..
Sampaikan pagi tadi.. saya telefon en.suami dan berkata..

"Abang, saya rasa nak tinggal di rumah mak jelar... he..he..he.. "

en.suami : JANGAN NGADA2... !!!! He..he..he..

Selama lima hari ini.. saya rindu juga pada en.suami.. kerana dia suami saya yang terbaik.. nak tau tak dia sebenarnya sangat garanggg... tapi saya rindukan garannngg dia tu..  nampak comel bila en.suami mara pada si isteri yang tembam ni..saya rindukan dia.. saya harap dia pandai jaga diri di sana..

Sudah tiga bulan kami berkahwin.. en.suami pandai ajar saya apa yang saya kurang fahami tentang agama.. bila saya bersembahyang berjemaah dengan dia, saya suka sangat mendengar dia membaca ayat-ayat al-Quran itu.. sedapnya alunan dia.. Saya tak sangka saya akan dapat suami sebagus ini.. Saya tidak pernah puji akan kelebihan dia, sebab kadang-kadang saya cemburu akan kelebihan dia.. he..he..

Tahu tak setiap kali dia balik makan, saya akan telefon dan bertanya.. "Abang ok tak lauk hari ini ?? "
"Ok, sedap.... " @ "Erm... Ermmm bole lar.. "
Dia seorang yang tidak cerewet ... semuanya saya masak dia makan..

Dia suka jugak mengemas.. tapi saya tidak suka bila dia berkemas... Ermm kepala saya berserabut.. Dan en.suami akan tekanan..
"Ermm Dah jelah kemas... "
he..he..he..

 selalu bile dia balik jer dari ofis ... tahu tak apa dia buat.. Dia  mesti cari saya dulu kat rumah tu..
Satu hari tu saya sengaja kenakan dia.. saya dengar je en.suami kasi salam.. saya terus menyorok belakang pintu.. Dia cari saya sampai saya sendiri sergah dia.. terkejut betol dia..  he..he..he..

ermmm banyak nak cerita... saya terlalu rindukan dia..
rindukan dia... rindukan dia.. rindukan dia...
lagi lima hari.. ermmm ...ermm..

Semoga Allah melindungi dia di sana.. Saya cintakan dia..

1 comment: