Tuesday, September 25, 2012

pengalaman pertama ( 3 bulan )

Assalamualaikum..

Lama rasanya tak updated blog.. rindunya.. :)

Rasanya setiap hari ingin bercerita di blog tentang kehidupan saya sekarang, tapi apakan daya..
kehidupan kesederhanaan menghalang apa yang saya impikan.. heee.. macam sedih jer..?

Saya nak bercerita tentang kehamilan pertama saya... heee excited lar konon.. Mulanya, saya tidak ingin beritahu sesiapa pun yang saya ini sebenarnya mengandung. Entah lar kenapa saya terasa macam segan nak beritahu semua orang, padahal ianya berita baik bukan ???
Saya takut kalau jadi apa-apa, saya sendiri yang malu.. Yang tahu cuma En.suami.. ( tentulah laki aku kot ! )
Sampailah suatu hari kawan baik saya menegur..

"Nurul, kakak nak cakap tapi jangan terasa tau.. ??"
"Apa kak ?? "
"Akak rasa setiap kali orang bertanya pada nurul... Dah mengandung ker ?? , Nurul kena lah jujur tahu.?. kerana, Allah sudah memakbulkan doa kita.. Bila kita tipu kiranya kita tidak bersyukur dengan apa yang telah Allah berikan.., Contohnya.. "Nurul, awak dah mengandung ?? " Nurul jawab, "Sudah.. "
"Automatik orang yang mendengar akan mendoakan Nurul.. "Alhamdullilah.. Jaga diri baik-baik.." Saya doakan semuanya selamat.."
Bila dia tegur jer saya, terus saya kata dalam hati Ya Allah, kejamnya aku selama ini.. terus solat taubat dan jujur pada semua orang.he..he..he..he..he..

Awal mengandung memang banyak sangat masalah.. saya mengalami alahan yang teruk sehingga seringkali cuti sakit. saya menjadi seorang yang garang.. cepat emosi.. pemalas.. benci dengan makanan laut. Sehingga en.suami terasa dengan sikap saya ini. Ukhhh banyak lar dugaan, tapi tidak apa kerana itu hanyalah dugaan sementara..
Sekarang kandungan saya sedah masuk tiga bulan, Alhamdullilah..  Tadi saya ke klinik.. Hati saya sebak melihat kurniaan Allah pada saya.. saya nampak anak saya.. !!!!
Comelnya dia hisap jari.. saya nampak kepala dia.. tangan dia.. kaki dia.. Allah memang sayangkan saya.. heee..he...tak sabar saya nak menantikan kelahiran anak saya.. semoga dia menjadi anak yang baik untuk saya...  baik untuk atuk dan nenek dia.. baik untuk pak cik-pak cik dia, baik untuk nyayi dan yayi dia.. dan paling penting baik untuk ibu dan ayah dia..
saya rindukan dia.. 27.11.2012... saya akan jumpa dia lagi.. he..he..he..

ini agaknya rupa dia tadikan...????
ibu sayangkan kamu.. :)

No comments: