Sunday, June 17, 2012

pengalaman selepas kahwin..


ASSALAMUALAIKUM..

he..he..he.. lamanya tak buka blog..  facebook pun dah lama tak buka.. rinduuu... macam-macam cerita yang ketinggalan.. hu..hu..hu..hu.. 

nak tau tak.. pengalaman menjadi seorang isteri.. ?? 

sambil en.tersayang tidur diatas kusyen, masa ini lah saya nak bercerita.. kalau dia ada tentunya saya sedikit malu... saya sumanya malu.. sampaikan en.suami kata.. 
"Dengan suami sendiri pun nak malu ... ?? "

(mungkin saya kurang yakin pada diri yang serba kekurangan kot.. )

ok.. balik kepada tajuk.. selepas jer berkahwin.. saya cuba mulakan hidup sebagai seorang isteri.. Untuk permulaan saya memang rasa macam 'tekanan jiwa.' saya macam penat sangat.. itulah padahnya bila jarang nak membantu ibu mengemas rumah dulu.. bila dah  kat rumah sendiri.. baru korang tau.. ishkkk.. jadi nak jadikan  satu kata pengajaran pada semua.. "Silalah jangan jadi anak dara pemalas.. "

Kehidupan selepas kahwin memang sibuk.. baru saya faham perasaan mak saya bila saya kata..
"Mak, duduk lar.. asyik nak kemas jerk... "

Bila dah kawin memang tak der masa untuk tengok tv percaya tak.. ?? kalau dulu.. pagi mak dah sediakan makanan.. petang mak dah masak.. baju kerja pun mak dah basuhkan.. tempat tidur mak kemaskan.. yang saya tau lepas balik kerja saya akan makan sambil tengok tv cerita nada cinta.. solat.. tengok tv 9.. tengok drama tv 3 kul 10.30.. gosok baju.. bergayut dengan en.tersayang.. bole.. ?? mak tak pernah merungut pun.. baiknya mak..  terukkan saya.. ??  ermmmm... cian mak..

bila dah kawin...

balik dari kerja.. terus sediakan  bahan untuk masak malam.. lepastu solat.. lepastu makan malam.. lepastu basuh baju.. lepastu.. sediakan bahan untuk masak esok pagi ,lepastu gosok baju.. solat.. tido..
dalam cerita ini tiada istilah.. "MARILAH MENONTON TV KAWAN-KAWAN"

NO.. NO..NO...

kalau saya tengok tv.. alamatnya memang kerja saya kelam-kabut ler.. sampaikan pergi ofis sekarang kawan-kawan kata.. "Wah ! Nurul dah rajin sekarang.. "
(Setiap pagi ,selepas masak untuk suami makan tengahari , saya telah bawa bekal sekali.. sebab en.suami kata.. kalo awak bawak bekal jimat lar sikit... Betul kata en.suami itu.. )

Bab.. memasak saya memang gagal.. tapi itu bukannya saya harus mengalah ok.. ! jadi saya pun mula belajar memasak dari orang yang sepatutnya.. Alhamdullilah.. en.suami suka masakkan saya.. tidak pernah dia merungut.. semuanya sedap.. sampaikan saya rasa dia ini ikhlas ker tak nie.. ???? 

he..he..he..
Selepas berkahwin dengan en.suami.. saya rasa bersyukur kerana en.suami seorang yang memahami.. tidak memarahi saya dengan kata-kata yang kesat.. sentiasa membantu jika saya ingin kan pertolongan... bukan jenis orang yang cerewet.. bila dah kawin, baru tahu suami seorang yang penyayang.. sayang sangat.. kadang-kadang suka buat lawak .. membuatkan saya ceria.. sampaikan dah ade kat ofis pun sempat lagi mesej bagi tau..

MISS U.. LOVE U.. bole ??

Dulu sekejap-kejap nak keluar.. sekarang malas sangat nak keluar.. duduk rumah lagi best..
kawan-kawan doakan kebahagiaan saya ok.. 


salam..





Cintailah diriku seadanya... Abg memang suami terbaik.. 


1 comment:

Anonymous said...

JEALOUS BOLEH? HAHA, BEST KOT DAH KAHWIN. MEMANG PENAT, TAPI SERONOK KAN, RASA TANGGUNGJAWAB TU. SORRY, TERCAPSLOCK. Hehehe :D