Thursday, July 26, 2012

perasaan kasih Allah

Assalamualaikum..

Selasa 24hb... pukul 4.30 pagi saya bangun dari tidur dan saya sediakan en.suami makanan untuk bersahur.. selepas sahur, saya ingin tidur kembali.. tapi saya tidak boleh tidur, kerana tetiba terfikirkan arwah atuk-atuk saya.. saya rindukan mereka.. tapi saya cuba biarkan ianya padam sendiri, dan ianya tetap juga tidak boleh hilang.. sehingga saya terus bangun dan bersembahyang.. takkala saya nak menyebut Allahhuakbar.... tetiba saya terkenang kesilapan saya pada Allah... Besarnya dosa saya.. dan saya merayu Allah ampunkan saya.. sehinggalah salam terakhir saya menangis... bila sudah habis solat, saya membuka Al-Quran.. tetapi alangkah terkejutnya hati saya untuk memulakan ayat dari surah al-Baqarah... tetiba saya terus menangis dan menangis.. dan saya dapat rasa Allah ingin memberikan saya sedkit petunjuk.. Yang tidak semua orang dapat.. Alangkah indahnya bulan Ramdhan ini tanpa gangguan syaitan.. ketika solat dan mengaji saya menjadi kusyuk.. seorang yang sedar akan kesilapan...

seorang hamba Allah... datang ditempat kerja saya dan menegur saya..
"Kenapa manusia kesalahan kecil dianggap dosa besar.. & kenapa doa besar dianggap dosa kecil...??"

saya.. ??

sendiri tidak faham apa makna pak cik ini berkata.. seperti ianya menuju ke saya..

Bila saya pergi bekerja saya suka mengumpat akan kisah kawan yang tidak saya suka.. Ya Allah.. kurangnya pahala saya.. saya terus menangis akan kesilapan saya itu, sekarang saya lebih suka berdiam dari berkata.. takot ianya menimbulkan dosa..

Lagi satu saya selalu tidak mendengar kata-kata suami saya...
(ianya membuat saya sedih dan ingin menangis.. tapi malu larrr suami ada di depan... kang start ceramah free.. :) )

"Dah.. pergi sembahyang... "
"Kejap lagi lar... tak pun esok...." Jahatkan saya..

"Dah cuba berpakaian macam ini..."
"Saya cuba.. ermmmmm"

Sebelom en.suami pergi kerja dia akan berkata..
"Dah isteri yang baik..Abg sayang dah... "

sebaliknya tidak bukan.. ?? (emosi tidak stabil.. )



selamat malam.. semoga saya dapat membuat solat sunat sekejap lagi...


No comments: