Sunday, November 6, 2011

cantik bagi nurul....

asaalamualaikum......

pagi nie saya macam tertarik nak bercerita pasal barangan make-up.. sbb sedang saya mengemas.. saya terlihat banyak sangat barang2 nie.. saya tak tau kenapa ??? dulu tak der lar tahap macam nie..
sekarang saya memang suka nak makeup.. . kalo tak make-up mmg terasa macam tak kena jer.. pastu kalo saya jalan tanpa make-up mst trasa x confident jer..  kalo orang pandang2, mesti terasa ade yang tak kena kat muka tu.. he..he..

saya cuba juga tak bermake-up.. tapi mmg tak kena bahan ler..
"Ekh.. ko ni gie lar make-up, dah macam ape dah ku tengok"
"ko x sihat ker ?? "
"ko x mandie ker??"

macam2 lagi lar..

cuma 1 orang jer yg kata ok..

en.tunang..
"kan cantik ayg mcm nie ??"

ermmmmmmmm......

tiap kali nak beli barang saya mesti pergi sorang @ bawa kawan gul.. kenapa ??

pasal bile pergi dengan en.tunang..
"kan dah beli hari tu.. ?? cepatnya habis.. ??"

pergi dengan mama..
"errrmmmm mahalnya.. beli jelar yang murah..."

pergi dengan kawan..
"nurul, saya rasa elok awak pakai jenama nie.. jenama nie ok.. bla...bla..
(baru ler semangat sikit nak beli.. he..he.....he..)


dulu masa sekolah, saya cuma pakai.. bedak Johnson's Baby tu dengan krim muka.. bile saya mula2 kerja pun sama lagi... tapi bile saya masuk jer kerja Tesco.. jadi cashier.. mmg berlawan dengan orang2 kt situ.. mula2 kawan saya ajar.. pakai pemerah pipi.. dulu saya perli die.. "ekhhh ade orang tumbuk pipi ko ker ??"
sekarang saya plak yang macam tu.. tapi x der ler terang sangat.. :P

bile saya kerja bank.. lagi ler.. kakak yang kerja bank mmg up to date tentang fesyen.. barangan jenama nie jangan cakap lar.. Carlo Rino lar.. Sembonia lar.. Bonia lar.. macam2.. uikh... biru putih mata saya tengok.. lepas tu saya pun sentiasa lar  update diri saya nie..  bile saya tengok ade muka orang jeragat.. saya selidik macam mana muka bole jd macam tu..,mcm2 gie...  lepas tu saya belajar pakai lens.. dah macam2 colour saya pakai.. mula2 pakai mmg leceh.. lepas tu tak tgok cermin pun dah teror.. masuk jer.. power tak ??

lepas tu plak saya gile kan minyak wangi.. saya bengang jer.. bile ade orang tu wangi.. start dr hari tu saya gie mane2 mst pakai minyak wangi.. lepas tu plak.. paling penting dalam idup saya adelah.. celak+maskara.. suka gile.. kalo saya tak pakai mmg nmpk sembab beb.. saya tak kisah kalo tak der pemerah pipi @ gincu.. tapi celak mesti ade.. kalo tak saya mesti jadi mereng t.. he..he..he..

deodorant mesti nak kena pakai.. kalo tak badan tak selesa.. takot t ketiak bucuk.. ermmm.. pastu mesti nak kai suplement.. pasal takot cepat kedut.. mesti nak kai jamu.. supaya bentuk badan cantik.. mesti nak ketip kuku hari khamis jer.. pasal saya tak suka kotor tercelit dekat kuku.. mesti nak pakai kasut tinggi pasal.. saya rendah dan tak suka pandang orang macam mendongak..


mesti nak pakai tudung trend terkini.. padahal.. saya cuma akan pakai tudung ekin jer..  mesti nak beli baju stp bulan.. pasal saya jeles tengok orang berfesyen jer.. walhal.. kalo tak saya cuma pakai t shirt n jeans jer..

pelik kan sikap saya nie.. ?? kadang2 barang tu saya beli pastu berkurun simpan... last2 saya kasi dekat orang..  ermmm orang kaya.. he..he..

itu yang mama saya tak membebel setiap hari..

tapi syukur muka saya pakai barangan murah pun bole lagi.. tak sensitif.. jadi barangan yang saya beli tu bukannya mahal pun.. jadi kalo saya tengok orang tu beli jenama mahal tapi muka macam tu jugak nak wat per kan ??  he..he..

tengok.. ade barang mahal.. tak der kan...??? he..he..



peace no war.. mmg idung saya kembang lar..
ha.hha...ha...haa...




No comments: