Monday, November 7, 2011

assalamualaikum..

hari nie, saya fikir cuma nak duduk rumah dan berehat puas2, tapi mak saya plak ajak saya pergi rumah saudara die di Hutan Percha Alor Gajah.. saya seboleh2 tolak ajakan mak tapi mak...

"jom lar kakak..."
"malas lar mak..."

lepas tu mak pun senyap jer, tak kata pe2..

aduuuhhh sian plak..


lepas tu saya terus bersiap2.. dalam masa yang sama saya pun ajak adik saya sekali.. die pun sebenarnya tak nak pergi, tapi saya paksa die jugakk..

"okhhh. ko x nak gie ekh, ok nnt ko nak pe2 ko mintak ler kat abah."

(ok, adik saya nie takkan mintak ape2 pun kat kt abah tau.. die kesiankkan bapa saya.. jadi mangsanya adlah saya.. jadi mmg patot lar saya ugut die kan.. ??)

hee..heee...hee..

saya tak tau kenapa mak & abah nak sangat kesana.. pelik.. ?? tapi saya ikotkan jelar.. dalam perjalanan kami berdua senyap jer.. pasal saya kalo tak suka dan dipaksa melakukan benda yang tak disuka.. pasti saya macam nak berangin.. tapi...
sabar... sebab itu ibu saya kan.. kan di panggil anak derhaka plak..

sepanjang perjalan itu, hutan aje tau.. pastu saya masuk ker kawasan felda..
kat sana rumah rapat2.. pastu org kat sana tu pun.. kebanyakkannya adalah melayu..

bile sampai saya..
pak cik tu tny sama saya..

"ko ni sekolah lagi ker ??"

saya jawab..

"tak lar dah kerja???"


pak cik tu tny lagi..

"dah berpunya ???"


saya jawab...


ermmmmmmm..... be....


mak saya pun mencelah...


"kalo diizinkan Allah bulan ....."

dalam hati.. smartt....

dah terkantoi.. he..he..he..



dalam keboringan.. ku mengedit gambar..



tengok... sepanjang perjalanan.. pokok getah dan kelapa sawit jer taw..





muka bengang adik saya..



depan kawasan rumah pak cik tu..



ok.. selepas nie.. satu minggu lagi saya akan berupdate..








*tetiba terlalu xcited nak update blog nie plak*

No comments: