Saturday, November 5, 2011

satu minggu punya story......

assalamualaikum..

lame rasanya dah x update blog.. okhh ok, new story...
 sudah satu minggu saya cover cawangan lain.. dan perjalanan nya jauh.. tidur saya yang tk mencukupi.. selalu lewat sampai.. okhhh...
atau mungkin... sebulan.... 

( mood  kepenatan................. ('_') )

1hb April...  sejak saya berpindah cawangan... saya tak tau yang cawangan baru yang saya kerja nie, akan bertambah susah dari cawangan yang lama..
(sebenarnya best .. cuma kena selalu kena cover tp sy suka.. ade masyuk cikit.. he..he..)
      pertama dari situasi cara bekerja.. mmg btol lar org kata ' jgn ada dua nahkhoda dalam satu kapal, kerana kalo ianya terjadi huru hara lar kapal tu ' ermmm maksud saya stp cwangan yg saya pergi, akan ade satu ketua.. dan stp ketua yg saya pergi tu.. amatlah berbeza cara kerjanya.. pelik.. ?? x konsisten lnsung.. padahal bidang yg sama.. jd dgn sikap mereka tu buat saya penat..

sekarang sudah satu minggu saya di cawangan yg lain.. jauh jugak lar dari rumah.. mmg,selau bawak 120km/j ... sebab saya sering terlewat.. bangun lambat satu.. makeup lg.. pg tu jugak lar saya bru  nk gosok baju.. ayoooo.. mmg terkejar2..(salah sendiri.. he..he.. .)  ermmm stp malam saya niat taw.. ok nak bangun awal, siap ketok2 bantal lagi.. (petua org dulu2)
" esok ku nak bangun kul 6" mmg menjadi tp, errrmmm lagi 5 minit lar.. mmg tak terlajak sampai kul 7 lar.. padahal ku harus gerak kul 745.. tp ku gerak 805..
(hari2 mak abah bising)

tapi setakat ni Alhamdullilah keje saya ok jer skrg, tk der lar tekanan sangat.. cumaaaaa......................
kdang2 ader something yg bole buat saya boring..(pendam '______') tau tak saya ni dh lar pendiam.. bila saya bersuara..

"ekkhhh baru lar ku dengar suara ko.. "

ha..ha..ha...ha..


malam semalam saya berdate dgn en. tunang..
happy dapat jumpa die, tp kan saya pelik.. sekarang bile jumpa die mst saya tk bnyak cakap.. tak tau nape.. nak kata boring tak der.. adkah itu tandanya saya nak monopause.. OMG..

sekarang kami kurang gado... die selalu pesan kat saya..
"Ayg, jgn riso tau... abg xkan noti2..."

bile dgar perkataan tu, dalam hati saya..

Ermmm... saya tak riso pun...
(tp stp hari pesan.. "Abg jgn noti2 tau ??")
he..he..he..

saya percayakan die.. cume saya fikir..
saya tak nak lar push2 die sangat.. masing2 ade kehendak masing2 sendiri... tak perlu nak memaksa org tu ikot kehendak kite.. cuma kalo benda tu buruk dan die tak nak dengar.. kite berdoa lar supaya die berubah dan kalo die tak berubah jugak..

kite 'K!ck jer die... padan muka sekali..

ok  ????


sekarang nie saya asyik terfikir bukan2 jer sebelom kawin..  sbb saya dgar dkat radio.. macam2 terjadi slpas kawin.... ada sekali tu saya tgok tv..
' jangan menyesal kalo sesuatu terjadi pada hubungan kite.. kerana ianya terjadi sbb ianya adlh pilihan kite '..                         aduhhhh mmg menggerunkan lar..

harap2 en tunang saya, adlah yg terbaik buat saya..



setip hari saya berdoa dia adalah pilihan saya yang tepat.. semoga kekurangan dan kelebihan die itu akan membuat saya kuat lagi dengannya.. dan semoga die adalah seorang suami yang beriman yang akan menjaga saya dan anak2 nanti.. moga2 die adalah adalah lelaki yang bertanggungjawab dan..semoga jalan yang saya pilih ini adalah tepat, tanpa ade rasa penyesalan dimasa akan datang... dan die adalah kekuatan saya untuk saya terus  berjuang menghadapi masalah di akan datang.. susah & senang..
paling penting cinta dia akan utuh dengan saya sekuat cinta Nabi Muhammad s.a.w terhadap isterinya Siti Khadijah..


Aminnnnn.....
saya rindukan kak dayah....

'---------------'
sambil dengar lagu Penghujung Cinta
Pansha & Adelia.



No comments: