Thursday, February 16, 2012

~ S.A.Y.A ~

Assalamualaikum..


* sekarang saya dah rajin melihat berbagai2 macam jenis masakkan.. kadang2 saya rasa macam pelik jer nama makanan itu.. tapi tengok gambar macam best plak... ermmm walaupun saya tak minat dalam bidang ini, tapi saya akan cube yang terbaik..:) chaiyokkk..

*kadang kala saya akan terlepas pandang 1... iaitu sifat kerajinan saya mengemas.. ermmm...
kalo saya rajin mengemaskan.. xkan ade 1 pun habuk dibilik itu.. kalo saya datang angin malas.. 3 hari bilik macam ini.. ermmm thinnnnkkinnngggg.....

*saya tak kuat tidur.. tapi saya pantang kalo ada orang ganggu saya tidur.. erggghhh saya tak suka.. !! saya tak kan mara orang itu tapi saya marah dalam hati.. lepas 1 jam saya akan kata..
"Boleh tak kalo saya tengah tido jangan ganggu kerana saya dah set dalam mind pukul berapa saya patot wake up "

*bila nak berjalan saya akan pastikan orang itu tidak siap dulu.. sebab saya ni bukannya pakai barang make up yang mahal2 untuk di rias terlalu lama.. tapi.. yang melambatkan saya adalah contact lens.. dan tudung.. lagi2 tudung shawls.. he..he..he..

* saya memang suka sangat bergaya.. setiap kali ada majlis pasti saya nak baju baru.. saya tak kisah walaupun saya terpaksa berpuasa di sebabkan ingin membeli sehelai baju.. okhhh  terukkan... ?? tapi saya tak bole lar.. tak kisah lar baju itu rm10 jer.. asalkan baru..

*saya sukakan kasut... tapi harga kasut tu lagi mahal dari baju saya.. bolee... ?? padahal kasut cuma dibawah jer ok.. dan untuk di pijakkan.. berbaloi ker.. sebab itu ade seorang kawan berkata pada saya..
"ko ni 1 jer ker kasut.. gie keje kasut nie.. kuar kasut nie.. ?? " ermm sedih, tapi dalam masa yang saya sama happy.. sebabnya.. ermmm tak baik lar nak cite..

*saya suka sangat barang kemas.. tapi saya takot nak beli banyak2.. takot x dapat melakukan ape yang patot dilakukan.. contohnya...
ade tau sketsanya..
x = kakak banyaknya emas kakak... ??
+ = ermm akak simpan sikit2...
x = kakak x wat zakat ker dari simpanan emas kakak nie..?
+ = halloooo.. kakak mana mampu nak zakat.. !!...

( tapi emas satu guni beg... Ya Allah, ape jenis manusia lar nie... )

saya sebenarnya gilekan cadar yang hanya di jual di Jaya Jusco saja tau.. ha..ha... bunyi macam poyo jer kan.. tapi itulah saya.. saya kalo tido atas cadar lain.. mesti.. saya akan kata pada mak saya..
" mak, nanti gaji kite gie jj ekh... ?? "

saya suka tudung.. saya dah ade dua almari kecil tudung.. tapi.. 80% drpdnya.. saya simpan kan aje.. lebihnya saya pakai.. dan pakai.. sehingga mak saya akan kata...
"Kakak, cuci tudung ko nie... B.U.S.U.k !!!! "

saya suka pakai baju kurung cotton dari kain yang licin.. sebab sangat comel lar kain itu.. walaupun kadang kala mak saya kata pilihan ko tu macam orang tua.. paling penting murah ok.. ??

saya sukakan beg carlo rino.. tapi bile nak beli, saya akan fikirkan... ape agaknya reaksi en.tunang saya kalo beli...??? dan sampai sekarang saya tak beli lagi.. ermmmm.. nantilah.. tunggu bonus bole..?? itular setiap kali azam saya.. tapiiii... hampeh.. beg rm30 jugak lar idaman hati.. he..he..

saya nak teddy bear.... paling besar.. tapi sampai sekarang tak dapat... kenapa, kawan2 saya senang jer dapat ekh...?? ermmmm x adil.. saya pun nak jugak.. hu..hu...hu...hu..cian bear tu asyik duduk jer kat kedai tu..


saya tak kan pakai barang make up mahal.. sebab membazir.. Alhamdulilah, muka saya bukan jenis alahan.. jadi setiap bulan cuma rm50 jer saya perlukan.. dan ianya hanya lar di mydin.. he..he..he..

saya ada 1 telekung yang dibeli di Indonesia oleh kawan mak saya... saya nak 1 lagi.. tapi mak cik tu sekarang makin jauh lar.. kenapa kain die best... lembut jer... saya nak... nakkk...
"Where r u auntie.. ?? "

saya perlu cat bilik... tapi kenapa ekh..?? harga cat tu tahap melampau.. ermmm.. kena kumpul wit nie..

saya perlukan 1 coat untuk kerja.. sebab sekarang orang ofis dah mara, sebab saya asyik matikan econ.. he..he.. saya darah rendah.. jadi tahap sejuk saya itu melampau.. dah mcm2 ubat saya makan.. x ok pun.. ??
tapi harga coat itu pun melampau.. ermmm..

saya nak kereta baru.. tapi saya cintakakn kereta kancil sekarang nie... alamak.. sebab die first love saya.. percaya tak,,, saya akan menangis ok kalo die sakit.. saya pun terus nangis.. sebab bile die sakit saya akan terfikir... my fulussssssssssssssss... urrrgghhh..

saya sayangkan mak saya... sangggggggaaaaaatttt2.. saya tak bole tengok die susah.. saya sayanggg die... biar kakak pergi dulu dalam hidup mak ekh.. sebab kakak takot kakak akan jadi gile, kalo mak tak de.. :'(

saya + en.tersayang... ???










No comments: