Saturday, February 4, 2012

spec

Assalamualaikum..


ermm sebelom perkara hari nie terjadi, saya dapat satu panggilan..

"Awk tau tak sabtu nie kan, kena kerja tau.. awk tau tak ?? "

"Alamak kite malas lar wak..  :( "

"Alar tak pe lar wak, dapat elaun.. "



...........................................................................................


sebenarnya, bukannya saya malas nak pergi kerja pada hari sabtu ni.. tapi sekarang nie, keadaan mata saya yang tak berapa nak baik.. tau tak, dah seminggu saya pakai spec, dan ianya membuatkan konfident dalam diri saya nie kurang..

setiap hari bile saya pakai spec kan ...?? saya pandang cermin...

"Ermm x de mood nak make up.."
( dlm hati...)

tau tak selalunya bile nak pergi kerja, saya akan pakai make up dan ianya mengambil masa selama 20 minit..

dan sekarang 5 minit aje ok... :)

(mesti en.tersayang suka dengar..)


sehari sebelom saya nak bekerja BR1M kan.. ??

"Kak Dayah.. rul nak kai lens...?? "'

""Tak payah lar rul.. mata rul tak sihat.. kan doc dah ckp, tak bole pakai lagi..."

"ermmm rul tak semangat lar nak keje kalo pakai spec...''

"Ermm pakai jela.. nanti rul kena jaga mata rul ekh.. ?? "

'---------------------------------------'


! muka bengang.. nurul D.E.G.i.L !



he..he.. saya dengan kaka dayah.. comel kan die dengan tudung itu.. saya jeles..
ermm kalo korang perasan... dimata kiri macam sedikit bengkak kan.. ???  nampak tak ... ??
sian saya kan..? udah hampir seminggu saya sakit.. cepatlah baik... :(



nampak tak jam itu... ???
hadiah dari kaka dayah untuk hari jadi saya yang ker 15.... :)
(10 tahun dulu ler... )


ermmm kali ni best saya kerja Bantuan Rakyat 1 Malaysia.. pasal saya kerja bersama dengan kaka terbaik dari ladang.. saya happy walaupun ianya jauh tau dari rumah... ermmm 45 minit lar rasanya.. ermmm,. sebab bekerja dalam keadaan happy tak kan rasa perjalanan itu jauh.. kan ??
lagi pun en.tersayang yang hantar.. :P




TAKOT TAK !!!!! ????

ermm takot kan.. ?? nie sebab penjagaan saya terhadap mata teramat lar kurang.. saya teramat cuai dalam menjaga mata..
 kali ni saya akan berubah...
ok tips...


.................................................................................

Langkah 1: Basuh tangan setiap kali anda ingin membuka kanta lekap. Selepas basuh pastikan tangan anda dikeringkan kerana air paip masih mengandungi kuman atau bakteria kecuali anda menggunakan air yang ditapis.

Langkah 2: Keluarkan kanta lekap secara berhati-hati dengan tangan yang bersih dan kering.

Langkah 3: Letakkan kanta lekap dengan tapak tangan anda. Bersihkan dengan cara meletakkan 3-4 titis pembersih penyelesai pelbagai guna(multipurpose solution) terutama di bahagian atas kanta tersebut. Gunakan salah satu jari anda untuk menggosok kanta dengan lembut bersama titisan pencuci tadi.

Langkah 4: Bilaslah kanta lengkap anda dengan titisan pencuci khas yang sama untuk menghilangkan kuman yang terlekat padanya.

Lnngkah 5: Simpan kanta lekap anda dalam bekas khasnya, pastikan bekas tersebut bersih dan perlulah diganti dengan kerap supaya kuman yang ada pada bekas lama tidak melekat pada kanta lekap anda.


http.WorkshopGurlz.blogspot.com






@nurul, orang tak sedar lagi kepentingan kau.. tak lama lagi Allah akan menyedarkan ia..@





No comments: